ИЗПРАТИ НОВИНА
Новини
Спорт
Справочник
НОВО
Обяви
Вход
close




ЗАРЕЖДАНЕ...
Пловдивчани на линия:

Обществено обсъждане на организацията на движението

Трябва да сте регистриран потребител и да се присъедините към групата, за да може да оставите мнението си.
60-70% от градският транспорт в града да бъде тролейбусен!
tkirov написа на 15.11.2009 г.:
Драги Пантелей, по-скоро ти си неподготвен. ДА, влаковият транспорт е електрически, но това е поради факта, че ако дизелов локомотив трябва да подкара няколко хиляди тона, то ще му е необходима скоростна кутия, по-голяма от самия локомотив. Дори и дизеловите локомотиви всъщност са електрически, защото работят на принципа на малки електроцентрали, които правят ток, който движи двигателя. НО говорим за ВЛАКОВЕ. Дори и метрото, ако не си се возил, е влак. Аз пак ще кажа, ако електричеството се произвежда поне 50% от възобновяеми източници, примерно ВЕЦ - тогава О.К. нека има АВТОелектротранспорт.

При всички останали случаи, моля погледнете Германия, Англия, Австрия, Холандия, Франция, Белгия и нека моля не измисляме топлата вода. В градове с население над 300 000, тролейбусите по-скоро са вредни.

panteley написа на 14.11.2009 г.:
Тролейбусният транспорт в Пловдив умишлено беше съсипан от Чомаков, за да могат лините да станат автобусни и да се продадат на частните превозвачи срещу солидни комисионни. Никъде в България и в Европа електротранспортът не е частен, а е общински /за сведение на незнаещите и некомпетентните/. Подмяната на контактната мрежа е задължително предварително условие. В чужбина съм гледал как на кръстовища тролеите преминават с разрешените 50 км./ч.Относно некомпетентните становища, че автобусите са по-екологични и икономични, ще подчертая, че това е абсолютно и научно доказано невярно твърдение. Защо никъде по света метрото не е дизелово /на метан/, а електрическо? Защо в цял свят ж.п. транспортът е електически, а не дизелов? Изводите оставям на вас.

tkirov написа на 14.11.2009 г.:
Първо относно Букурещ, миналата седмица се върнах от там и от тогава непрестанно се извинявам за всеки път, когато съм наричал София най-неуредения в транспортно отношение град в Европа. С две думи Букурещ е възможно най-, ама най-неудачния пример.

Относно старата контактна мрежа, ще река, че съм на достатъчно години и я помня от времето, когато не беше чак толкова стара. Въпреки това обаче, падането на "тирантите" на тролеите си беше ежедневие.

Относно нещо не споменавано до тук. Германия е флагмана и основен двигател на екомисленето в Европа. Номер едно по процент на енергия произведена от възобновяеми източници, номер едно по енергийна ефективност на сградите и пр.

Същевременно няма един немски град от калибъра на Пловдив, който да има тролейбуси.

Борис Бакърджиев написа на 13.11.2009 г.:
За да може в града да имаме 60-70% тролейбусен транспорт, трябва пъро да се подмени мрежата. Така тролеите няма да са така бавни, а ще са бързи, въпреки възрастта, а и трябва да се извърши и преасвалтиране на булевардите. Стига вече с тия изрази като "тролеите са бавни", ала бала. Те са бавни поради мрежата и поради раздрънканите булеварди в Пловдив.Честно да ви кажа, когато пътувам с 19 в Пловдив, по Източен развиват много висока скорост. Ако обаче по някакъв начин се оправят работите, дори и тролеите да са 50-годишни, те ще бъдат много бързи. Пътувайки с таксита в София днес, забелязах, че тяхната мрежа лъщи и Икарусите и всички други тролеи се движат адски бързо.

pininfarina написа на 13.11.2009 г.:
Йорданис, абсолютно съм съгласен с теб - много добре си ги предложил тези маршрути! Аз само бих добавил 134/14 или нова линия да върти от гара "тракия", "Сани" и оттам завой към "Кауфланд", Мебелна къща и Баумакс нагоре през ВСи и оттам ....НадлезРодопи или през военна болница и с крайна спирка ТЕЦ Север...при малко повече желание автобус 99 може да стане тролейбусна линия, но тогава трябва да се върне старата схема за ОМГТ в Тракия по 2та крайни булеварда, където има мрежа, а не всичко да се гъчи по средния.....така мисля ще е по-умно, само трябва хората да свикнат да ходят обратно там....а средния булевард (съединение?) да е само за 1-2 линии най-много. А относно бързите тролеи- и в София карат бракми Икарус, ама на Софийския университет онзи ден гледам са подменили и жици, и стрелки, и тролея там минава с 30км/ч, а не с 3, както на Баня старинна. Трябват бързи стрелки и стягане на мрежата - тролеите и 25годишни могат да хвърчат. Но аз съм ЗА повече тролейбусен транспорт...с тези локуми тук за екологичността на дизеловите и на газ.....НЕ съм съгласен: само вода и СО2...хахахахаах! СО2 си е главния замърсител , а отделно има прах и т.н. фини частици шри горене,а тролея няма! за това-тролеи с хубава мрежа. и хубави тролеи искам, ама мрежата е по-наложителна.

Heruvim написа на 13.11.2009 г.:
Моето мнение, че трябва да има електробусен транспорт в Пловдив, който да се допълва от автубусен. Основната причина поради която тролейбусният транспорт е толкова бавен е старата захранваща мрежа и нейната схема. Някой даде за пример кръстовището на "Чифте баня", да там тролейбусите минават с 3 км/ч защото се пресичат тролейбусните линии и контактната е стара, изкривена, скъсвана на сто места и обикновено там падат "тирантите".

Но ако се помисли малко по транспортната схема на града и не се пресичат тролейбусни линии и се подмени цялата или част от контактната мрежа, тролейбусният траноспорт ще стане много по-бърз, по-екологичен и най-вече по-тих. Между другото в Букурещ тролейбусите мисля, че са "Икарус" и се движат с невероятна скорост, но имат дълги участъци без "Стрелки".

zezo написа на 13.11.2009 г.:
НАПЪЛНО СЪМ СЪГЛАСЕН С ТКИРОВ ТРОЛЕБУСИТЕ НЕ ТРЯБВА ДА СЕ ДВИЖАТ ПО ПЛОВДИВСКИТЕ УЛИЦИ.ПО ДОБРЕ Е ДА СЕ ПУСНАТ ДВА ЧИСТО НОВИ ЕКО АВТОБУСА ОТКИЛКОТО 10 СТАРИ ТРОЛЕЯ С 10 НЕКАДЪРНИ ШОО-ФЕРЧЕТА.

НЯМА СМИСАЛ ДА СЕ ПОВТАРЯМЕ,ЗА ТОВА ВСЕКИ КОЙТО ИСКА ДА НИ ПОДКРЕПИ ДА ИЗРАЗИ СВОЕТО МНЕНИЕ ПО ВЪПРОВА,ИЛИ ДА СЕ НАПРАВИ ЗАПИТВАНЕ НА ОБЩЕСТВОТО ДА СЕ ЧУЕ И ТЯХНОТО МНЕНИЕ.

tkirov написа на 12.11.2009 г.:
Ако мен ме питат, на минутата ще закрия целия тролейбусен транспорт Пловдив... а и не само.Страхотна заблуда е, че той е по-екологичен. Защото:

Причина 1. Токът използван за задвижване не се произвежда от нищо. Въглища, нефт, газ, че дори и АЕЦ-овете не са пример за екологично производство. Но да приемем, че е 100% от природен газ, сиреч ЕКО. Имаме ТЕЦ на газ с примерно 35% коефициент на полезно действие отделящ само вода и СО2. Произведеният ток на 100% /да речем/ стига до тролейбуса и задвижва ел-двигател с КПД примерно 35%. Колко е сумарното КПД на този тролейбус ?

Съответно имаме дизелов двигадел, работещ 100% на метан /възможно към днешна дата/ с КПД 35%, отделящ само воде и СО2. При кой от двата варианта се разходва повече енергия? Кое е по-добре?

Най-честото възражение на горната сметка е: ... но тока не се прави в града и така поне в града е чисто. Ето как стигаме до

Причина 2. Представете си ситуация: час пик, задръстено кръстовище, тролей с откачени "тиранти" и петдесетина коли чакащи ватмана да ги закачи обратно. Въпрос параметрите на чийто отговор ми се губят: Колко СО2 отделят 50 чакащи в задръстването коли за една минута при среден обем на двигателя 1500 куб.мм?

И понеже стана много теорията, два примера от практиката:

а/ красив тролейбус върви от колелото на СПС в посока МотоПфое. Малко след кръстовището има паркирани ен на брой автомобили. Ватманът спира, защото красивият тролейбус не може да мине в средна лента /тирантите са къси/ и псува на глас заедно с половината пътници. Другата половина също псува, но наум защото я е срам. Минават две, три или повече минути...

б/ ОЩЕ по-красив и модерен тролейбус трябва да премине по кръстовището на бул. Цар Борис Трети и бул Шести септември в посока тунела. Въпрос: Колко автомобила могат да преминат за едно "зелено" заедно с този красив тролейбус ако приемем, че той бърза и премине кръстовището с максимално разрешените 15 км/ч?Това е от мен. Махайте антиекологичните тролеи и ги заменете с автобуси работещи на природен газ/метан/

П.С. Няма да навливам в детайли на следващото, но ви моля да си предствите колко по-красива ще е гледката от описаното по-горе кръстовище към стария град, ако ги няма безсмислените жици.Весел ден на всички четящи.

Веселин Пд написа на 12.11.2009 г.:
Драги Минчо, "раздавам го" обикновен читател и гражданин, виждащ какво се случва из града. Какви "фирмени или партиини интереси"??? Просто отчитам факти. Изказвам лично мение и факти на това коя фирма какви автобуси е вкарала в Пловдив, не може ли? На теб кое ти харесва повече? Да се возиш в стари и разрънкани автобуси, в БМЦ-тата на "Градски транспорт" или в Ирисбусите на Хебросбус? На мен последните най-много ми допадат, защото са най-удобни и комфортни, според мен разбира се. Не видях нито един факт в твоето мнение, а само нападки по мой адрес, докато аз съм дал факти. Айде кажи след като за автобусните линии се прави конкурс и съответно който предложи най-добри условия печели съответната линия на концесия, защо за тролейбусите не се направи същото, а се създава изкуствен монопол от страна на една фирма, без значение как се казва тя (макар че в случая ако се вземе предвид кой е собственика и какъв е става ясен и отговора на предния ми въпрос).

АнГеЛ ЧуШкАтА написа на 12.11.2009 г.:
Драги Веселине, незнам какъв го раздаваш,но едва ли ти си човека който ще държи сметка на дадена фирма какви автобуси или тролейбуси да купува.Като не си човек втора рака,дай и ти някой лев за ново возило.Недей да развиваш фирмени или партиини интереси тук.Всички ние трябва да мислим за доброто на нашият град,а не да гледаме личния интерес....

Веселин Пд написа на 11.11.2009 г.:
Ето още няколко снимки на модерни тролейбуси. Този път пускам такива от същата марка Ирисбус, от която са новите автобуси на Хебросбус. Щом са си позволили автобуси от тази марка, ще могат и тролейбуси. А какво прави Батаклиев. По линия 134 най-вероятно от понеделник ще тръгнат "нови" тролейбуси, които отново са втора ръка, уж запазени, но ние нима сме хора втора ръка, че все да ни пробутват такива боклучави и опасни возила? След като Хебросбус влагат толкова пари в наистина нови, модерни, приятни, екологични и безопасни автобуси би трябвало да им се даде възможност да поемат по-голяма част от транспорта на Пловдив, включително и тролейбусите.

Веселин Пд написа на 11.11.2009 г.:
По принцип има логика. Има обаче и нещо друго - ако остане статуквото, т.е. само "Градски транспорт"АД да обслужва тролейбусите, ще се създаде доста изкуствен монополист, а като сложим и факта, че Батаклиев е общински съветник от БСП съвсем вече не мисля, че това е добра идея. Присъединявам се към идеята за повече тролейбусен транспорт, но само ако се разреши и други фирми да оперират с тролейбуси, както и да бъдат задължени да вкарат НОВИ, а не рециклирани тролейбуси. Ето например как Хебросбус могат да внесат чисто нови, модерни и много приятни автобуси, които замърсяват въздуха по-малко от колкото трошките, наричани тролейбуси на "Градски транспорт". И ако са като на снимката, която пускам, доста ще е добре за всички, но е крайно време да стане ясно на всички, че Батаклиев няма да влее свежи пари, доказа го с БМЦ-тата, които се оказаха турски боклуци, онзи ден видях един от уж новите автобуси, който бръмчеше и пушеше като поне 30-годишен Икарус.

Йорданис написа на 11.11.2009 г.:
"Градски транспорт"АД иска да възстанови само 8 тролейбусни линии, като 3,5,14,19,25,55,102 и 134.Аха, ами къде са останалите 5 линии--- № 2, 8, 28, 35 и 114??? Тролейбусният транспорт е съставен от общо 13 линии, горепосочените от статията и тези, които аз посочих!!!

Няма никакъв транспорт между Район Северен и Западен, пряк!!! №28 може да минава например от ТЕЦ Север (за вбъдище от с. труд, кваратл Труд, ул. Васил Левски, бул. Дунав, бул. В. Априлов, бул. 6-ти Септември, бул. Копривщица, бул. Пещерско шосе и да влиза в кв. Прослав и последна спирка да бъде на околовръстният път малко след Прослав!!!

№8 ТК" Марица, ул. Победа, бул. Дунав, бъл. Васил Априлов, ляв завой по бул. Христо Ботев, под Бетонен мост, Сточна гара, Военна болница, на дясно по бул. Менделеев, бул. Цар Симеон и последна спирка на РСПАБ, Елтех АД.

№2 по стария маршрут, но вместо преди Смирненски да върти, да продължи по Коматевско шосе и да влиза в кв. Коматево, там да върти.

№ 102 ТК" Марица", ул. Победа, Мост "Герджик",бул. Руски, бул. 6-ти Септември, бул Васил Априлов, десен завой по бул. Христо Ботев, в кв. Смирненски- бул. Хаджи Димитър, ул. София, ул. Юндола последна спирка и за в бъдеще, когато се направи надлезът Царевец- Модър, тролейбусна връзка с бул. Южен и Коматевско шосе.

№ 114 да тръгва от гара Тракия, да минав през цяла Тракия, бул. Санкт Петербург, надлез Родопи, десен завой по ул. Скопие, бул. Цар Ботис 3 Обединител, бул. Никола Вапцаров, обръщало на тролейбус №19, а за в бъдеще през надлез Модър-Царевец по ул. София, Юндола и обръщалото с №2 тролейбус.

№ 35 Район Източен- Изгрев--ул. Крайна, ул. Ландос, бул. Цариградско шосе, обръщалото на тролейбуси №5, 14,19 като продължава в район Тракия по Ягодовско шосе, бул. Цар Симеон, Гара Тракия, бул. цар Симеон, ул. Недялка Шулева, бул. Освобождение, бул. Менделеев, бул. Санкт Петербург, Надлез Родопи, ул. Скопие, бул. Цар Борис 3, обръщало на тролейбус №3;

№14 и 134 ходят и до Митница Пловдив, последна спирка.

№ 55 да бъде по стария маршрут с леко изменение, вместо към Победа да завива и Аврогара Север, да продължава по бул. Дунав, след това десен завой по бул. Васил Априлов и да обръща на Биомашиностроене АД, това е след Гимназията по хранителновкусова промишленост.

Да се измислят и още 3 тролейбусни линии към 13-те, т.е. общо да са 16 тролейбусни линии например да се създадат номера №77 и №88;Трата може да тръгва от Биомашиностроене АД по целия бул. Васил Априлов, т.е. автобус 113 да стане тролейбус 113.

Нека дишаме чист въздух, нека бъдем европейци и да бъдем модерни. Пътувал съм много из Европа и основният транспорт там е електротранспортът-- тролейбуси, трамваи, метро, междуселищен пътнически и товарен е ж.п. транспортът, т.е. влакове!!!

Къде сме ние с тези автобуси, които замърсщват въздуха ежеминутно, няма екологично гориво, щом не изхвърлят нулева емисия, както електротранспортът, не са екологични!!! Издават много шум, който уврежда много здравето, мирише на гориво и т.н.

Сътонношението в Пловдив трябва да бъде 120 тролейбуса към 100 автобуса!!! Това животно "маршрутки, които са опасни, мръсни, замърсяващи и задръстващи движението трябва да бъдат ликвидирани, само в България, Турция, Арабски свят и страни от Третия свят го имат като транспорт!!!

Дано помислят за нашето здраве!!!

Благодаря!!!

Страници:Предишна1 2 3 4


ВХОД за регистрирани
E-mail / Потребителско име
Парола
запомни ме на този компютър
забравена парола

РАЗДЕЛИ:
Новини
Спорт
Справочник
Обяви
Потребители
ГРАДОВЕ:
Пловдив
Варна
Бургас
Русе
Благоевград
ЗА НАС:

За контакти:

тел.: 0886 59 82 67

novini@plovdiv24.bg

гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg

За реклама:

тел.: 0887 45 24 24

office@mg24.bg

Екип
Правила
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика: