ЗАРЕЖДАНЕ...
Обществено обсъждане на организацията на движението Групи » Общи интереси » Обществено обсъждане на организацията на движението» Теми» 60-70% от градският транспорт в града да бъде тролейбусен! Трябва да сте регистриран потребител и да се присъедините към групата, за да може да оставите мнението си. 60-70% от градският транспорт в града да бъде тролейбусен! |
ВХОД за регистрирани
Статистика на потребителите |
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0886 59 82 67
novini@plovdiv24.bg
гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg
©2004 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Plovdiv24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Plovdiv24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика:
При всички останали случаи, моля погледнете Германия, Англия, Австрия, Холандия, Франция, Белгия и нека моля не измисляме топлата вода. В градове с население над 300 000, тролейбусите по-скоро са вредни.
Относно старата контактна мрежа, ще река, че съм на достатъчно години и я помня от времето, когато не беше чак толкова стара. Въпреки това обаче, падането на "тирантите" на тролеите си беше ежедневие.
Относно нещо не споменавано до тук. Германия е флагмана и основен двигател на екомисленето в Европа. Номер едно по процент на енергия произведена от възобновяеми източници, номер едно по енергийна ефективност на сградите и пр.
Същевременно няма един немски град от калибъра на Пловдив, който да има тролейбуси.
Но ако се помисли малко по транспортната схема на града и не се пресичат тролейбусни линии и се подмени цялата или част от контактната мрежа, тролейбусният траноспорт ще стане много по-бърз, по-екологичен и най-вече по-тих. Между другото в Букурещ тролейбусите мисля, че са "Икарус" и се движат с невероятна скорост, но имат дълги участъци без "Стрелки".
НЯМА СМИСАЛ ДА СЕ ПОВТАРЯМЕ,ЗА ТОВА ВСЕКИ КОЙТО ИСКА ДА НИ ПОДКРЕПИ ДА ИЗРАЗИ СВОЕТО МНЕНИЕ ПО ВЪПРОВА,ИЛИ ДА СЕ НАПРАВИ ЗАПИТВАНЕ НА ОБЩЕСТВОТО ДА СЕ ЧУЕ И ТЯХНОТО МНЕНИЕ.
Причина 1. Токът използван за задвижване не се произвежда от нищо. Въглища, нефт, газ, че дори и АЕЦ-овете не са пример за екологично производство. Но да приемем, че е 100% от природен газ, сиреч ЕКО. Имаме ТЕЦ на газ с примерно 35% коефициент на полезно действие отделящ само вода и СО2. Произведеният ток на 100% /да речем/ стига до тролейбуса и задвижва ел-двигател с КПД примерно 35%. Колко е сумарното КПД на този тролейбус ?
Съответно имаме дизелов двигадел, работещ 100% на метан /възможно към днешна дата/ с КПД 35%, отделящ само воде и СО2. При кой от двата варианта се разходва повече енергия? Кое е по-добре?
Най-честото възражение на горната сметка е: ... но тока не се прави в града и така поне в града е чисто. Ето как стигаме до
Причина 2. Представете си ситуация: час пик, задръстено кръстовище, тролей с откачени "тиранти" и петдесетина коли чакащи ватмана да ги закачи обратно. Въпрос параметрите на чийто отговор ми се губят: Колко СО2 отделят 50 чакащи в задръстването коли за една минута при среден обем на двигателя 1500 куб.мм?
И понеже стана много теорията, два примера от практиката:
а/ красив тролейбус върви от колелото на СПС в посока МотоПфое. Малко след кръстовището има паркирани ен на брой автомобили. Ватманът спира, защото красивият тролейбус не може да мине в средна лента /тирантите са къси/ и псува на глас заедно с половината пътници. Другата половина също псува, но наум защото я е срам. Минават две, три или повече минути...
б/ ОЩЕ по-красив и модерен тролейбус трябва да премине по кръстовището на бул. Цар Борис Трети и бул Шести септември в посока тунела. Въпрос: Колко автомобила могат да преминат за едно "зелено" заедно с този красив тролейбус ако приемем, че той бърза и премине кръстовището с максимално разрешените 15 км/ч?Това е от мен. Махайте антиекологичните тролеи и ги заменете с автобуси работещи на природен газ/метан/
П.С. Няма да навливам в детайли на следващото, но ви моля да си предствите колко по-красива ще е гледката от описаното по-горе кръстовище към стария град, ако ги няма безсмислените жици.Весел ден на всички четящи.
Няма никакъв транспорт между Район Северен и Западен, пряк!!! №28 може да минава например от ТЕЦ Север (за вбъдище от с. труд, кваратл Труд, ул. Васил Левски, бул. Дунав, бул. В. Априлов, бул. 6-ти Септември, бул. Копривщица, бул. Пещерско шосе и да влиза в кв. Прослав и последна спирка да бъде на околовръстният път малко след Прослав!!!
№8 ТК" Марица, ул. Победа, бул. Дунав, бъл. Васил Априлов, ляв завой по бул. Христо Ботев, под Бетонен мост, Сточна гара, Военна болница, на дясно по бул. Менделеев, бул. Цар Симеон и последна спирка на РСПАБ, Елтех АД.
№2 по стария маршрут, но вместо преди Смирненски да върти, да продължи по Коматевско шосе и да влиза в кв. Коматево, там да върти.
№ 102 ТК" Марица", ул. Победа, Мост "Герджик",бул. Руски, бул. 6-ти Септември, бул Васил Априлов, десен завой по бул. Христо Ботев, в кв. Смирненски- бул. Хаджи Димитър, ул. София, ул. Юндола последна спирка и за в бъдеще, когато се направи надлезът Царевец- Модър, тролейбусна връзка с бул. Южен и Коматевско шосе.
№ 114 да тръгва от гара Тракия, да минав през цяла Тракия, бул. Санкт Петербург, надлез Родопи, десен завой по ул. Скопие, бул. Цар Ботис 3 Обединител, бул. Никола Вапцаров, обръщало на тролейбус №19, а за в бъдеще през надлез Модър-Царевец по ул. София, Юндола и обръщалото с №2 тролейбус.
№ 35 Район Източен- Изгрев--ул. Крайна, ул. Ландос, бул. Цариградско шосе, обръщалото на тролейбуси №5, 14,19 като продължава в район Тракия по Ягодовско шосе, бул. Цар Симеон, Гара Тракия, бул. цар Симеон, ул. Недялка Шулева, бул. Освобождение, бул. Менделеев, бул. Санкт Петербург, Надлез Родопи, ул. Скопие, бул. Цар Борис 3, обръщало на тролейбус №3;
№14 и 134 ходят и до Митница Пловдив, последна спирка.
№ 55 да бъде по стария маршрут с леко изменение, вместо към Победа да завива и Аврогара Север, да продължава по бул. Дунав, след това десен завой по бул. Васил Априлов и да обръща на Биомашиностроене АД, това е след Гимназията по хранителновкусова промишленост.
Да се измислят и още 3 тролейбусни линии към 13-те, т.е. общо да са 16 тролейбусни линии например да се създадат номера №77 и №88;Трата може да тръгва от Биомашиностроене АД по целия бул. Васил Априлов, т.е. автобус 113 да стане тролейбус 113.
Нека дишаме чист въздух, нека бъдем европейци и да бъдем модерни. Пътувал съм много из Европа и основният транспорт там е електротранспортът-- тролейбуси, трамваи, метро, междуселищен пътнически и товарен е ж.п. транспортът, т.е. влакове!!!
Къде сме ние с тези автобуси, които замърсщват въздуха ежеминутно, няма екологично гориво, щом не изхвърлят нулева емисия, както електротранспортът, не са екологични!!! Издават много шум, който уврежда много здравето, мирише на гориво и т.н.
Сътонношението в Пловдив трябва да бъде 120 тролейбуса към 100 автобуса!!! Това животно "маршрутки, които са опасни, мръсни, замърсяващи и задръстващи движението трябва да бъдат ликвидирани, само в България, Турция, Арабски свят и страни от Третия свят го имат като транспорт!!!
Дано помислят за нашето здраве!!!
Благодаря!!!