ЗАРЕЖДАНЕ...
Пловдив Трябва да сте регистриран потребител и да се присъедините към групата, за да може да оставите мнението си. Новия сезон на задръстванията и предстоящите ремонти |
ВХОД за регистрирани
Статистика на потребителите |
ЗА НАС:
За контакти:
тел.: 0886 59 82 67
novini@plovdiv24.bg
гр. Пловдив, ул."Александър I" 32,
Бизнес Център Plovdiv24.bg
©2004 - CurrentCopyrightYear Медия груп 24 ООД. Plovdiv24.bg - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Plovdiv24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени). Възпроизвеждането на цели или части от текста или изображенията става след изрично писмено разрешение на Медия груп 24 ООД. Мненията изразени във форумите и коментарите към статиите са собственост на авторите им и Медия груп 24 ООД не носи отговорност за тях. Поставянето на връзки към материали в Plovdiv24.bg е свободно. Сайтът е разработен от Медия груп 24 ООД.
Сайтът е създаден от пловдивчани, за пловдивчани. 100% пловдивски продукт.
Статистика:
А ето го и решението на КЗК
РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ
КОМИСИЯ ЗА ЗАЩИТА НА КОНКУРЕНЦИЯТА
ОПРЕДЕЛЕНИЕ
София, 08.10.2009 г.
Комисията за защита на конкуренцията в състав:
ПРЕДСЕДАТЕЛ:
Петко Николов
ЗАМ.-ПРЕДСЕДАТЕЛ: ЗАМ.-ПРЕДСЕДАТЕЛ:
Александър Александров Реджеб Мустафа
ЧЛЕНОВЕ:
Весела Антонова
Диана Хитова
Евгений Иванов
при участието на секретар - протоколиста Милена Чуманова, разгледа в закрито заседание, проведено на 08.10.2009 г., искане за налагане на временна мярка по преписка № КЗК - 872/06.10.2009 г., докладвано от Члена на Комисията г-жа Весела Антонова.
В Комисията за защита на конкуренцията е образувано производство по преписка № КЗК-872/06.10.2009 г., във връзка с постъпила жалба вх. № 2210-В/28.09.2009 г. от страна на ДЗЗД "Инфраструктура - Пловдив 2009", гр. Пловдив, срещу Решение № 09 РОП-12/1/11.09.2009 г. на Кмета на община Пловдив за класиране на участниците и определяне на изпълнител в процедура за възлагане на обществена поръчка по реда на ЗОП, с предмет: "Строително-ремонтни дейности за реконструкция на бул. България - ІІ етап, гр. Пловдив", открита с Решение № 09 РОП-12/27.04.2009 г. на възложителя. В жалбата се иска спиране на процедурата по възлагане на обществената поръчка.
В жалбата е изложено мнение, че процесния акт е неправилен и незаконосъобразен, постановен в нарушение на разпоредбите на ЗОП и увреждащ обществения интерес.
Според обжалваното решение на първо място е класирано "Пътинженеринг" ЕООД. Посочва се, че ценовото предложение на въпросният участник в размер на 6485296,67 лв. без ДДС е с 1113649,59 лв., по-високо от оферираната от жалбоподателя цена. "Пътинженеринг" ЕООД декларира, че ще изпълни обекта за 3 1/2 месеца с персонал от 181 души и тъй като, както и класираният на второ място е предложил най- добра оферта по показатели гаранционен срок и аванс, печели процедурата. Според жалбоподателя декларираните данни не отговарят на обективната истина и поради това са довели до постановяване на незаконосъобразен и неправилен акт.
Участникът е получил висок резултат- 17,14 т. по показателя срок за изпълнение, като е предложил срок - 3,5 месеца, но не е ясно дали този срок ще бъде спазен, тъй като осигуреното финансиране на обекта за 2009 г., видно от тръжната документация, е в размер на 5 687 500 лв., а останалата част ще се осигурява през 2010 г., като може и да не бъде осигурена. Т.е. може обектът да не бъде изцяло завършен от този изпълнител. Посочва се, че цената предложена от жалбоподателя - 5371647,08 лв. без ДДС, се вмества и дори е по-малка от осигуреното финансиране от 5 687 500 лв.
Избраният участник е получил повече точки по показателя "предложен брой на ангажирания персонал" - 10 т., тъй като е предложил да изпълнява обекта с най-много работна ръка 181 души, въпреки, че декларирания в Камара на строителите персонал на дружеството е 202 човека, а към момента изпълнява поне още два големи обекта, където е ангажиран част от персонала му.
Освен това този критерий, според ДЗЗД "Инфраструктура - Пловдив 2009", нарушава разпоредбата на чл. 25 ал. 7 от ЗОП, тъй като наличието на квалифициран персонал е очевиден критерий за подбор като такъв е включен и като показател за оценката.
Изложено е мнение, че офертата на жалбоподателят има предимство в предлагания срок за изпълнение. Предложената цена, по-ниска от вече осигурения бюджет, означава, че има възможност за предложения срок да се изпълни и завърши цялостно обекта, предложен е гаранционен срок, колкото класирания на първо място и също не е поискал аванс.
Искането си за налагане на временна мярка жалбоподателят подкрепя с твърдението, че общественият интерес е сериозно заплашен, при възлагане на поръчката на участник, който не е в състояние да изпълни настоящата поръчка. Посочва се, че в следствие заложените в договора клаузи дори участникът да не изпълни в срок поръчката, неустойката ще е в размер на 648 529,67 лв. Спирането на процедурата ще гарантира разходването на по-малко бюджетни средства. Спирането няма да накърни обществения интерес, тъй като стартирането на настоящата процедура ще започне едва след приключване ремонтът на подземната инфраструктура на бул. "България", изпълняващ се в момента от фирма "Драгиев и Ко" ООД.
Според възложителят именно спирането на процедурата ще доведе до нарушаване на обществения интерес. Посочва се, че въпросният булевард е един от най-натоварените в град Пловдив и е едни от основните гръбнаци на главната комуникационна мрежа. Община Пловдив е сключила договор на 23.10.2007 г. с предмет "Реконструкция на бул. "България", гр. Пловдив, част от път Р†-8 от републиканската пътна мрежа - части: канализация, електрификация и телефонизация", като срокът за изпълнение е до ноември 2009 г. и изпълнителят вече извършва изкопни и други работи по изпълнение на договора в участъка предмет на настоящата поръчка. Несключването на договор ще доведе до невъзможност булевардът да бъде експлоатиран през целия зимен сезон на 2009/2010 г. Спирането на процедурата ще доведе до неусвояване на целевите средства до края на годината.
С оглед на гореизложеното възложителят моли искането на жалбоподателя за налагане на временна мярка да бъде оставено без уважение.
Съгласно чл. 121а, ал. 1 от ЗОП, за да бъде наложена временна мярка спиране на процедурата кумулативно трябва да са на лице две предпоставки: мотивираност на искането и реална опасност от сериозно увреждане на обществения интерес или интереса на участника. Във връзка с направеното искане за спиране на процедурата за възлагане на обществената поръчка, след като се запозна с мотивите на жалбоподателя, Комисията прие, че изложените мотиви са достатъчно основателни, за да бъде спряна процедурата за възлагане на обществената поръчка. Жалбоподателят е изложил подробно мотиви относно това с какво ще бъде нарушен интереса на обществото, ако процедурата не бъде спряна. Също така е посочил причините, поради които спирането няма да навреди на обществения интерес или интереса на възложителя. От всичко изложено е видно, че направеното особено искане е мотивирано и отговаря на изискванията на закона. Другите изтъкнати твърдения в жалбата са по същество на обжалваната обществена поръчка и по тях КЗК ще се произнесе в рамките на законоустановения срок с решение. Те не могат да бъдат обсъждани в рамките на настоящото производство по налагане на временната мярка, както и не биха могли да служат за основание за спиране на процедурата.
Процесната поръчка е със значителен обществен интерес, доколкото засяга строително-ремонтни дейности на една от главните пътни артерии на град Пловдив. Във връзка с възможните неблагоприятни последици от забавянето на процедурата, Комисията счита, че налагането на временна мярка "спиране" няма да доведе до възникването на реална възможност от сериозно увреждане на интересите на заинтересованите лица и страните. В конкретния случай защитата на обществения интерес изисква да се осигури качествено изпълнение на поръчката, което може да бъде гарантирано единствено при избор на изпълнител на обществената поръчка, който е проведен при съблюдаване на принципите и целите разписани със Закона за обществените поръчки (ЗОП) и избирането на оферта покриваща напълно поставените от възложителя изисквания на оптимална цена. Следва да се отчете и факта, че възложителят не е представил никакви доказателства в подкрепа на твърдението си в становището, че дейностите по договора, предхождащ стартирането на дейността по настоящата поръчка, са на финална фаза. Предвид факта, че се разходват средства осигурени от бюджета, в интерес както на възложителя, така и на обществото като цяло, е договорът да се сключи при най-изгодните условия, отчитайки обществения интерес, необходимите средства и качеството на изпълнението. Поради това в случай, че процедурата по възлагане на въпросната обществена поръчка не бъде спряна, е възможно да произтекат вреди както за възложителя, така и за жалбоподателя, и да бъде увреден общественият интерес. В тази насока следва да се има предвид и фактът, че сроковете за произнасяне на КЗК по същество на спора също са кратки, което води до извода, че реализирането на предмета на поръчката няма да бъде отложено далеч във времето.
Комисията отчита и обстоятелството, че процесната поръчка е на етап извършено класиране и недопускането на мярката би довело до финализиране на процедурата, преди Комисията да се е произнесла, което с цел гарантиране законосъобразното й провеждане и избор на изпълнител, свободната и лоялна конкуренция и състезателност между участниците обуславя налагането на мярката. Спирането на процедурата няма да доведе и до увреждане интересите на възложителя, тъй като законосъобразното финализиране на процедурата ще доведе до избор на изпълнител, който в най-голяма степен ще е в състояние да изпълни предмета на обществената поръчка и до ефективното разходване на бюджетни средства.
От представените по преписката доказателства и материали става ясно, че общата прогнозна стойност на обществена поръчка е 7 333 333 лв. Следва да се отчете факта, че процедурата е на етап извършено класиране и са известни ценовите предложения на участниците. В настоящия случай КЗК счита, че размерът на обезпечението следва да бъде едно на сто от стойността на най-високото ценово предложение, а именно това на "ИСА 2000" ЕООД в размер на 6 559 098,34 лв.
С оглед на гореизложеното и на основание чл. 122, ал. 2, ал. 3 и ал. 4, във връзка с чл. 121а, ал. 1 и ал. 2 от ЗОП, Комисията за защита на конкуренцията
ОПРЕДЕЛИ
1. ДОПУСКА НАЛАГАНЕ НА ВРЕМЕННА МЯРКА - "спиране" на процедурата за възлагане на обществена поръчка, с предмет "Строително-ремонтни дейности за реконструкция на бул. България - ІІ етап, гр. Пловдив", открита с Решение № 09 РОП-12/27.04.2009 г. на кмета на община Пловдив.
2. ОПРЕДЕЛЯ ДЗЗД "Инфраструктура - Пловдив 2009", гр. Пловдив да внесе сумата в размер на 65 590,99 /шейсет и пет хиляди петстотин и деведесет лева и 99 стотинки/ лв. за налагане на временна мярка - спиране, в 5-дневен срок от съобщаването, под формата на паричен депозит или банкова гаранция.
Паричният депозит се внася по банковата сметка на Комисията за защита на конкуренцията в БНБ - Централно управление, пл. "Александър Р†" № 1, IBAN BG67 BNBG 9661 33 00 1017 01, BIC код на БНБ BNBG BGSD, за което на КЗК се представя оригинална вносна бележка.
При банкова гаранция, следва да се представи на КЗК оригинал на безусловна, неделима, неотменяема банкова гаранция, със срок на гаранцията до представяне на разпореждане на председателя на КЗК по чл. 122, ал. 7 ЗОП, но не по-късно от 3 години от датата на издаване на гаранцията.
Временната мярка се счита за наложена от датата на представянето на обезпечението в деловодството на КЗК.
Определението подлежи на обжалване пред тричленен състав на Върховния административен съд в 7-дневен срок от съобщаването му на страните.
ПРЕДСЕДАТЕЛ:
.....
Петк
о Николов
ЗАМ.-ПРЕДСЕДАТЕЛ: ЗАМ.-ПРЕДСЕДАТЕЛ:
..... .....
Александър Александров Реджеб Мустафа
ЧЛЕНОВЕ:
.....
Весела Антонова
.....
Диана Хитова
.....
Евгений Иванов